Eriolukorra ostu eri: 200 purki hoidiseid, 20 rulli prügikotte ja 25 ristsõna


Eriolukorra ostu eri: 200 purki hoidiseid, 20 rulli prügikotte ja 25 ristsõna
Barbora

Nüüdseks ametlikult läbi saanud eriolukord tõi kaasa tohutu hüppe toidu- ja esmatarbekaupade e-kaubanduses. Selle aja märksõnadeks on keskmiste ostukorvide suuruse kasv ning ka suuremahuline varumine – Barbora.ee e-poest sooritatud ostudest saab eristuvatena välja tuua näiteks enam kui 200 purki hoidiseid – see on umbes seitsme-kaheksakorruselise elumaja kõrgune torn.

Koguseliselt olid ostuedetabelites kõige igapäevasemad toidu- ja kodukaubad – piimast-lihast kuivainete ja kodupuhastusvahenditeni. Nii näiteks ostsid kliendid eriolukorra ajal keskmiselt ühes päevas poest järgmiselt:

• Piima – üle 400 liitri
• Hapukoort – üle 130 kilogrammi
• Võid – üle 200 paki
• Suhkrut – ligi 200 kilogrammi
• Jahu – 75kg

Kui uskuda statistikaameti andmeid, siis näiteks piima keskmine päevane ostukogus vastab ühe neljaliikmelise leibkonna aastasele ning jahu puhul poole aasta tarbimisele. Eks perekonniti on meie nädalased toiduostud kindlasti erinevad, kuid kahtlemata tõid eriolukord, kehtestatud liikumispiirangud ning soovitused püsida kodus kaasa harjumuspäraste ostukoguste kasvu. Nii näiteks polnud harulduseks enam kui tuhandeeurosed ostud, kus keskmiselt oli üle 150 erineva toote.

Mõned esiletõusvamad näited eriolukorra nädalatest, mida kliendid endale ühe tellimuse lõikes Barborast tellisid on allpool. Võrdluseks – kui keskmiselt on ühe hoidisepurgi kõrguseks 10-15cm, siis ulatuks 220 purki üksteise otsa laotades „torn“ ca 25 meetrini, mis ulatub üheksakorruselise maja puhul umbes 7.-8. korruseni.

• 300 kilogrammi – kõige „kaalukam“ ost
• 220 purki hoidiseid (purgisupid, purgis pajaroad, konservid, moosid)
• 60 pakki kuivsuppi
• 22 erinevat ajakirja / ristsõna
• 23 rulli erinevaid prügikotte
• 10 pakki toidulisandeid/vitamiine
• 12 pakki vedelseepi
• 25 tükki seepi

Nagu ülaltpoolt näha, siis kõige kogukam tellimus eriolukorra ajal kaalus ligi 300 kilogrammi. Ilmselt nõuab see teatavat ettekujutusvõimet, kui suur täpselt peavad olema kodune külmkapp ja panipaigad, et see kõik kenasti ära mahutada. Tõsi on küll ka see, et suurimad tellimused langesid eriolukorra esimesse kahte nädalasse ehk märtsikuusse, misjärel hakkasid ka ostukogused kahanema.

Siiski, eeltoodud kogused näitavad, et ostjad lähtusid valdavalt ratsionaalsetest kaalutlustest ning pigem kajastub ostukorvis inimeste soov täita kodune toidukapp mõistlikult, vältimaks liigset poeskäiku. Eriolukorra ajal tõusis klientide huvi ootuspäraselt pika säilivusega kaupade järele (kuivained, konservid, mahlad, vesi), mida on võimalik pikema perioodi vältel säilitada. Samuti varuti hulgaliselt koristustarbeid ning tubase meelelahutuse leidmise eesmärgil lauamänge, ajakirju ning ristsõnasid.

Kokkuvõtteks – tehniliselt on eriolukord küll läbi, ent kogu meie elukorraldus pole siiski veel endine. Kindlasti aga pole endine e-ostlemine – veel kahe kuu eest oli see paljudele pigem vaheldus poeskäigule, kuid täna juba tuhandede inimeste iganädalane harjumus. Mugavalt kulleriga koju toodud kaup või ise drive-in punktis igapäevaostudel järel käimine on nüüdseks uus reaalsus.