Daam naeratab ja ütles selgelt: „Kiiver.” „Saatejuht” loeb vastuse õigeks ja reklaam lõppeb ülistusega šampoonile. Kas selline asi saab tõesti läbi minna?

Kahjuks aga ei lõpe reklaamileiutajate lollused sellega. Tahan näha inimest, kes suudab jääda rahulikuks pärast seda, kui tema lumivalgele pluusile määritakse kilode kaupa raskesti maha tulevad plekke, perekonda kes ei tõsta kära, kui lennujaamas sukeldutakse nende musta pessu ja paarikümmet meest lükkamas kahe kohevate ja läikivate juustega tibi autot.

Kindlasti väidavad kõik, et nad teavad — reklaamid on lihtsalt selle jaoks, et mind ostma meelitada, kuid mina ei osta midagi. Jah, päriselt… Tahaks näha, kas keegi suudab väita, et ta pole kunagi mõelnud osta mingitki asja, mida reklaamitakse televisioonis kahe säravalt naeratava kuulsa supermodelli/näitleja/lauljaga või oma juttu veenvalt esitleva näitlejaga/multikategelasega. Tuntud on ka telepoed. „Uus multifunktsionaalne Impower tolmuimeja vaid 1999 krooni ja 99 sendiga! Lisaks saate tasuta kaasa 10 otsikut, 12 kotti ja 3 eri juhet!” Sarnaseid tekste suudaks iga päevasel ajal teleka ees puhanud inimene vist tonnide kaupa ette lugeda.

Rääkimata imetreeningmasinatest, mis teevad ülekaalulisest paksukesest paari nädalaga vormis ja trimmis atleedi — sixpackid kõhul ja muskli ümbermõõt pea omast suurem. Ahjaa, võimalus on osta ka eriti soodsalt viis potti, mida läheb kõigil ilmtingimata vaja. Ja need on müügil ainult telepoodides ja kõigest sellise väikese summa eest.

Möönma peab seda, et mõni asi võib isegi kasulik olla. Redeli peale annab ju ronitaimed kasvama panna, kui mutrid välja kipuvad kukkuma… Kõik need tooted (nii telepoes kui tavalises televisioonis) tunduvad olevat läbinud 10 erinevat kvaliteeditesti. Kõrvus kummitavad ka lubadused, et ostetud kaup on igavesti korras ja ilus.

Kuid millegipärast ei jäänud teatud madratsist mitte midagi järele kui SL Õhtulehe eksperimendis sellest väikse teerulliga üle sõideti. Telepoe reklaamis oli madrats jäänud samasuguseks ja lumivalgeks pärast kohtumist teerulliga, mis oli kolm korda suurem kui SL Õhtulehe eksperminedis katsetatu.

Kuid tegelikult, omad nõrkused on kõigil. Ja las need olla, seni kuni me ei torma poodi kohe paaniliselt uut šampooni ostma — no see teeb ju juuksed nii kohevaks — või telepoele tellimust esitama — sellised muskleid tahan ju minagi! Ja me suudame vaadata totraid reklaame nende üle naerdes.