Leiame ta raskelt haavatuna mingist Pariisi urkast, kuhu sattumise asjaolud talle endalegi segased. Võideldes eluvedelike lekkides o¬ma elu eest, meenuvad külmaverelisele palgamõrvarile mitmed ülesanded, mida The Agency tal kunagi täita lasi.

Võta kinni, kas IO Interactive’i valdas suurejooneline ideepuudus või siiani välja viimata jõulukuuselt langevad okkad, kuid vaakudes surma piiril, elab 47 senist elu uuesti läbi. See tähendab, et mitmed missioonid on juba kunagi täidetud, sarja esimeses osas lihtsalt. Mis iseenesest ei ole sugugi halb lahendus, sest ennenägematud on siiski ülekaalus ja nostalgia pole samas liiast. Pealegi on tuttavaid retki piisavalt muudetud, et pakkuda avastamisrõõmu neile, kes neid juba läbinud.

Sihini jõudmiseks võib taas kasutada toorest jõudu või rahumeelsemat lähenemist. Viimase puhul (Silent Assassin reiting) autasustatakse sind mõningate uute relvadega. Enamik tukke on kusjuures juba tuttavad, uusi tulirelvi võib kokku lugeda ühe käe sõrmedel ka siis, kui neid sõrmi juhtub olema alla viie. Mina vähemalt küll rohkem ei leidnud, milles võib muidugi süüdi olla hiilimistehnika kasutamine. See-eest kasutatakse löömiseks ekstreemsemaidki objekte nagu piljardikii, konks, labidas jm. Vaikselt tegutsedes piisab põhimõtteliselt summutiga käsirelvast, kägistamistraadist ning rotimürgist. Vahel tasub ka snaipripüssi paugutada. Suuresti on abiks kaart, mis näitab tava kohaselt kogu ümbritsevat: liikvel isikuid, surnukehi, sõidukeid jm. Et liialt tatsamist ei tuleks, tähistatakse ära ka paigad, kus midagi teha (elektrikilbid, kütteseadmed, toidukohad, kus mürki kasutada jne). Vastavalt tegutsemismallile valib siis igaüks oma.

Et õhku rohkem elektrit tekitada, soovitan läheneda alguses rahumeelselt; kui midagi nässu läheb, viimane salvestuskoht laadida või siis lõpuni lahmida. Viimane on lihtsaim valik, sest vastased osutavad umbes samapalju vastupanu kui relvastatud jahukotid. Mitte, et nad lasta ei oskaks, kuid 47 on nende jaoks taas üleloomulikult tugev vastane. Tervise otsakorrale jõudmisel läheb lisaks tegevus aegluupi ning vaenulikke mehi piisavalt kähku maha kõmmutades saad tsipa elupunktidest tagasi. Hiilimiseksperdile kasutu, kuid veresauna korraldajad naudivad seda võimalust nagu koolieelik jõulukinkide avamist.

Graafika on praktiliselt sama mis teises osas. Post Filter efekti lisandumine muudab maailma välimust küll kenamaks, kuid tirib nõrgematel masinatel kaadrivahetuskiiruse drastiliselt madalaks. Kõrvu paitavad taas Jesper Kydi sümfoonilised heliseaded, mis sulanduvad suurepäraselt õhustikku. Muu kuuldav ei erine jällegi oluliselt eelmisest väljalaskest: üpris korralik ning kvaliteetne. Kuna miski pole täiuslik, asun ka aplalt miinuseid loetlema. Vastased on pahatihti otseses mõttes lollid – ei suuda pakkuda mingit organiseeritud vastupanu. Tegelikult ainus, mida nad hästi oskavad, on tuhatnelja sulle peale tormata, jäädes siis ootama, et neid maha lastaks. Samas on nad üpris tähelepanelikud ning mõnel puhul ääretult kahtlustavad. Kuigi sedapuhku on jooksmine lubatud, ei tohi enam omada ümbritsevast rahvast erinevaid relvi. Parimad maskeeringud on ka nägu katvad kostüümid (SWAT, radioaktiivsuse vastased jm). Mis aga nägu kinni ei kata, jätavad valvuritele peaaegu alati kahtlase mulje. Siinkohal küsin, kas kõik need vaenulikud hordid on omavahel sinasõbrad, et 47-t ainsana ülikahtlaseks peavad?

Tihti otsitakse sind läbi. Aga kas kägistamisnöör ei ole ese, mida keskmine peokülaline omada ei tohiks? Ning miks relvade leidmisel sind enamasti kiiremas korras maha tahetakse lasta? Loogilisem oleks, et träni võetakse lihtsalt hoiule (ühel puhul see õnneks nii ka on). Leidub ka üksikuid graafilisi vigu, kuid need on haruldased ning üpris tühised, Tomb Raider: AOD läbipaistvate seintega ei anna võrreldagi. Ja suurim miinus on missioonide vähesus (12), mis tähendab, et lusti kauaks ei jätku. Vähemalt on läbimiseks mitmeid erinevaid teid, millede otsimine ja rakendamine peaks rõõmu pikendama.

Ei saa kuigi kindlalt öelda, et Contracts oleks tõeline kolmas osa. Isiklikult annaks sellele vaid iseseisva lisapaketi tiitli, kuid fännidele on tegemist nö must have’iga. Perspektiivikus on võrguosa puudumisel üpris köhatamapanev, kuid kuna tuuled puhuvad, et tööd on alustatud juba neljanda osa kallal (sihtaeg järgmine kevad), võib seda soojenduseks klõbistada küll, eriti veel kuna läbimiseks on mitmeid võimalusi.

Märul IO Interactive, kirjastab Eidos
Tugi: 1
Athlon või PIII-800 (1,6 GHz Athlon XP või Pentium 4), 256 MB RAM (128 MB Windows 98SE puhul), 2 GB kõvakettaruumi, 4x (8x) CD, 32 (64) MB kiirendi, Windows 98SE/2000/XP
Sarjast varem: 1/01, 8/02