Millega igapäevaselt oma tööaega sisustate?
Mu praegune töö on väga põnev. Alustasin oma karjääri üle 20 aasta tagasi ehitusel ja olen läbinud peaaegu kõik klassikalised organisatsiooni juhtimistasemed. Tööd, mille juures mulle täpselt öeldi, mida pean tegema, kannatasin teha vaid mõned nädalad. Palju meeldivam oli jätkata teadmistepõhistes organisatsioonides, kus tegemist vajavad asjad arutati töötajatega põhjalikult läbi. Viimased kümme aastat olen ise teisi juhtinud, inimestega arutamise komme on aga jäänud. Ilmselt seepärast sobibki mulle töö Tartu Ülikoolis, kus juhtimine seisneb väga tarkade töötajate kuulamises ja pehmes suunamises. Koosolekud ja arutelud sisustavad enamuse minu tööajast. Palju on ka esinemisi.

Mida selleks õppisite ning kuidas jõudsite äratundmisele, et soovite just sellega tegeleda?
Füüsikaõpingud Tartu Ülikoolis andsid elukoolile lisaks professionaalsed analüüsioskused. Jätkuõpingud Helsingi Tehnikaülikoolis ja töö USA valitsuse heaks lisasid rahvusvahelise kogemuse. Tartus naasnuna tundsin, et tahan ja suudan anda panuse oma riigi ja rahva arengusse ning olengi seda viimased kümme aastat Eesti kosmosekeskuses Tartu Observatooriumis teadlasena ning Tartu Ülikoolis õppejõuna teinud. Kosmosetehnoloogia tundus väga põnev juba lapsepõlves Tähesõdade filme vaadates, kuid siis ei osanud unistada, et mul avaneks kunagi võimalus kosmoselaevu ehitada.

Kuidas sattusite Rakett69-sse ja mis Teie põhiülesannete hulka kuulub?
Saate tollane produtsent Ylle Rajasaar kutsus ning kuna mulle on alati meeldinud noortega tegeleda, siis võtsin pakkumise kohe vastu. Minu põhiliseks ülesandeks on koos teiste kohtunikega jälgida võistlejate tegutsemist võistluste ajal. Võistluse kommenteerimisest veelgi tähtsam on anda noortele tagasisidet nende tegutsemise tugevuste ning arenguvõimaluste kohta.

Mida Rakett 69 osalejatele annab, millistele noortele on Rakett 69 mõeldud?
Rakett 69 on mõeldud noortele, kes tahavad ise oma elu juhtida ning arendada oskusi inimeste ja loodusega toimetulemiseks. Saate eesmärgiks on innustada noori püüdlema elus suurte eesmärkide poole. Kogemus, mille võistlejad saavad, on palju suurem kui lihtsalt esinemisoskused või suhtevõrgustiku laiendamine. Saatesse tullakse tihti vaid eesmärgiga saada kuulsaks ja teenida 10 000 eurot, kuid lahkutakse suurelt mõtleva ja olulise edukogemusega kogukonnana. Raketistid saavad aru, et nende eesmärk on motiveerida teisi noori ning saate populaarsus annab tagasisidet, et see õnnestub.

Mida on Rakett 69 Teile andnud?
Kohtunikuna ma tavaliselt ei tea ülesande õiget vastust ette ja minu jaoks on selle väljamõtlemine sama põnev kui osalejatele. Väike rõõm on ikka, kui suudan seda noortest kiiremini. Aga ega see alati ei õnnestu.
Võtan vahel oma lapsi, nende sõpru või siis Estronautide kosmoseklubi lapsi saate salvestusele kaasa. Tore on jagada saladusliku telemaailma võlu lastega, kes seda vaid ekraanilt näinud on.
Rakett 69 on minu jaoks energiaallikas ning olen väga rõõmus, et saan olla osa ühe Euroopa parima haridussaate loomisprotsessist.

Rääkige palun mõni tähelepanuväärne temaatiline lugu.
Räägiksin loo maailma suurimalt kosmosekongressilt, Rahvusvaheliselt Astronautikakongressilt, kus osalesin ettekandega Eesti tudengisatelliidiprogrammi hariduslikust mõjust. Minu järel esines haridusteadlane Austraaliast, kes kurtis, et reaalteadused pole Austraalia noorte hulgas eriti populaarsed, ja näitas uuringut selle kohta, kuidas reklaamivad ennast Austraalia keskkoolid. Kõige populaarsemad teemad olid muusika, tants, sport, kunst. Vaid väga väike osa koolidest reklaamis ennast matemaatika või füüsika süvaõppe kaudu. Miks see nii on, küsis ta retooriliselt, ja näitas järgmiseks slaidi Austraalia populaarsematest telesaadetest: Austraalia superstaar, Tantsud tähtedega jne.
Mina kuulasin ja mõtlesin, kui uhke olen Eesti üle - meil on peaaegu igas koolis robotiklubi ja üks populaarsemaid telesaateid on teaduspõhine Rakett 69.

Milline leiutis on maailmast puudu?
Loomulikult hüperruumis liikuv kosmoselaev.

Millise ettevalmistusega noori Eesti Teie meelest vajab?
Eesti vajab noori, kes tahavad panustada riigi, rahva ja inimkonna arengusse. Kui sellele lisandub mõtlemisvõime ja tööoskused, siis ongi kõik vajalik olemas. Vastutus õppimise eest on ainult inimesel endal. Valige gümnaasium või ülikool, mis teie arengule parimat võimalikku tuge pakub. Eriala valik on minu arvates üsna teisejärguline küsimus, sest näiteks Tartu Ülikooli puhul võib öelda, et meie lõpetajate kõige tähtsam kutseoskus on mõtlemisvõime ja seepärast on meie lõpetajad väga edukad paljudes erinevates ametites, kus ametinimetus ei pea tingimata vastama õppekava nimetusele.

Rakett 69 alustab homme, 9.jaanuaril, kell 19:35 ETV-s!