Haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas võttis sõna teemal “Koolide hindamine, hindamine koolis” ning leidis, et uute õppekavade ja uue Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse hindamiskäsitus kajastavad üsnagi põhimõttelisi muutusi hindamises ning keskenduvad eelkõige sellele, mida koolide ja õpilaste juures väärtustada. Eelnevalt oli rõhuasetus pigem sellel, kuidas koole ja õpilasi hinnata.

Ministri sõnul on, võrreldes varasemate õppekavadega, nüüdsetes tunduvalt rohkem tähelepanu pööratud sellele, kuidas väärtustada õpilaste eluks tarvilikke pädevusi, teadmisi ja oskusi, mille kujundamine pole eraldi ühegi õppeaine võimupiires.

“Veel tähtsam, kuid tunduvalt keerulisem on hakata väärtustama ja hindama seda, mis on silmale nähtamatu – koolikultuuri, suhteid, rahulolu. Me ei pea siin jalgratast leiutama, vaid omavahel kokkuleppele jõudma. Kool on õppeasutuseks olemise kõrval muidugi ka kasvatusasutus, kus kõik – nii õpilased kui ka õpetajad – peavad tundma ennast väärtuslikena ja turvaliselt,“ ütles Lukas.

Väärtuskasvatuse konverentsid on alates 2008. aastast iga-aastaseks Tartu Ülikooli eetikakeskuse traditsiooniks, mille eesmärgiks on tutvuda erinevate Euroopa riikide kogemusega ja soodustada Eesti koolide väärtuskasvatuse jõudmist Euroopa tasemele.