Vatikan nimetas filmi vaenulikuks provokatsiooniks.

Žüriid mõjutasid rohkem ajalehtede hinnangud kui filmi sisu, süüdistas Itaalia katoliikliku lavakunstide komisjoni juht Andrea Piersanti.

Mullan marssis Kuldlõvi vastu võtma, seljas šoti kilt.

“See on mulle suur au,” ütles ta, lisades, et loodetavasti suudavad rõhumise all elavad naised, kes seda filmi näevad, end vabastada.

“See film pole ainult katoliku kirikust ja sellest, kuidas nad Iirimaal noori naisi rõhuvad, see on kõigist uskkondadest, mis arvavad, et võivad naistele survet avaldada. Aga kui naised suudavad end vaimus vabastada, saavad nad vastu hakata,” ütles Mullan.

Tõestisündinud lool põhineva filmi valis parimaks žürii eesotsas hiina näitlejatari Gong Li’ga.

Briti režissöör Ken Loach sai Rahvusvahelise Filmikriitikute Föderatsiooni preemia filmi “11.09.01.” eest, mille kallal tegid koostööd 11 rahvusvaheliselt tuntud režissööri, kuid mida näidati Veneetsias konkursiväliselt.

Žürii parima näitleja preemia läks itaallasele Stefano Accorsile osatäitmise eest filmis “Armastuse teekond” (“Un Viaggio Chiamato Amore”). Parimaks naisnäitlejaks tunnistati Julianne Moore, kes esines Todd Haynes’i lavastatud linateoses “Taevast kaugel” (“Far from Heaven”).

Parimaks režissööriks tunnistati lõunakorealane Lee Chang-Dong, kelle võistlustööks oli “Oaas”, ’Grand Prix’ aga läks vene lavastajale Andrei Kontšalovskile filmi “Lollide maja” (Dom durakov”) eest, mis räägib Vene ja tšetšeeni vägede vahel käest kätte käivast Tšetšeenia psühhiaatriahaiglast.

Marcello Mastroianni nimeline preemia parimale noorele näitlejale kuulus seekord lõunakorealannale Moon So-Ri’le, kes esitas “Oaasis” vigast heidikut, kes kõigi ootuste vastaselt armastuse leiab.

San Marco preemia parima filmi eest eksperimentaalkategoorias “Vastuvoolu” sai hiinlase Zhuangzhuang Tiani “Kevad väikses linnas”. Žürii ’Grand Prix’ selles kategoorias läks jaapanlase Shinya Tsukamoto “Juunikuu maole”.