MEESTE-ERI: Oh my god!!!*


*Tõlkes: Oo, mu jumal!!! – ameerika stiilis üllatushüüe, kui näete Ameerika kastiautot Ford F-150 5,4 V8 Harley-Davidsoni või Ford F-250 Super Duty 6,4 Power Stroke diesel V8 Harley-Davidsoni. Kui jõuate midagi hüüatada, sest tegelikult võtab esimene sõnatuks ja teine keeletuks!

Üks mees kõnnib mööda mu koduakna alla pargitud majakõrgusest Fordi Harley-Davidsoni veoautost. Algul keerab ta oma kaela kahekorra, siis keerab kere ka järele ja jätkab teed tagurpidi kõndides...
See Fordi F-seeria 2008. aasta  mudel, mis on ka Harley-Davidsoni mootorrataste 105 aasta juubeli eriväljaandes, mõjub just nii - šokeerivalt. Ameeriklased ise kutsuvad veoautot hellitavalt: «Big Hog Daddy» of the Road... Aga kui me läheme veelgi kaugemale ja paneme kõrvuti kaks maantee-orikat, kaks F-seeria Harley-Davidsoni kastiautot, arvavad inimesed tee ääres, et nad vist näevad und...
Ameerika on see õige kastiautode maa ja väga tugeva ajalooga: vanameister Henry Ford lasi juba 1900. aastal tootmisliinidele oma kolmanda Fordi-nimelise sõiduki - veoauto. Tänaseni tootmises olev F-seeria sai alguse aastal 1948. Nii et juubelihõngu õhkub mõlemast meie tänasest vägilasest. Aastal 1995 möödus F-seeria koguni Volkswagen Põrnikast kui maailma kõige paremini müüv mudel. I ja II põlvkond on need mõnusalt munajad väikesed kastiautod, mis tänapäeval uuesti kuulsaks saanud ehk tänu multifilmile «Autod». 60ndatel läksid
III ja IV põlvkond kandilisemaks, vahepeal tuli paar igavama väljanägemisega põlvkonda, VI läks 70ndate algul juba jõhkramaks, VII 80ndatel kõrgemaks, aga 1997. aasta X põlvkonnaga juurutati lisaks 1999. aastal esimest korda Harley Davidsoni eriväljaanne.
#end#
F-150 - võimas kiirendus!
Meie tänane esimene loom on F-150, XI põlvkonna (2004-2008) isend, ehk siis teist põlve HD mudel. See lisand annab autole väga palju juurde. Ameerika Legendi märgistusi kõikjal nii võimsa auto peal märgates tekib tõeliselt vinge tunne, ikka sama kui HD-tsikli selga istuda või täisvarustuses HD-meest mööda põrisemas näha. Eriti stiilipuhas on kõrgete kroomtähtedega kiri kasti ülaküljel, see mõjub kui magnetkaart VIP-klubi uksele! Tava-F-seeria sugulaseks on ka luksuslik Lincoln Mark LT, kuid see siin näeb veelgi luksuslikum välja. All on mudeli suurimad võimalikud HD-veljed mõõdus 22 tolli. Lisavarustusena on juurde tulnud üliedevad, kuid ka sisenemist väga praktiliselt lihtsustavad trepiastmed. Need sõidavad ukse avamise järel elektriliselt küljekarpide alt välja ja pärast uste sulgumist jälle peitu tagasi. Kasti peal on lingist lihtsalt avatav läikiv kate, mille olemasolu on ka tuntav kütusekulu kokkuhoiul. Salong on avar, ka tagaistujatel on tohutult ruumi ja juhiiste on oi-oi-kui mugav! Ja ka sõita on mugav, ülimugav! 5,4liitrine V8 teeb mõnusat harleydavidsonlikku häält ja minek on mõnus nagu hõljukiga, kuid samas on ka võimas kiirendus tagataskust võtta. Ka 165 km/h kiiruse juures suursuguselt rahulik. Ega
tehas selliste autode kiirenduse ega tippkiiruse andmeid üldse ei avaldagi, tühjas autos tuleb 165 aga pikal sirgel kiirelt ja kindlalt sisse. Ülimugav vahend vedamaks skuutrit, saani või ka kaatrit. Stiilseks vedamiseks.
 
Luksuslike lisadega F-250
Aga nüüd, maiuspalaks, pöörame pilgud Big Hog Daddy poole! See «auto», mille kõrval isegi GAZ 53 on poisike, on samuti Fordi F seeriast, kuid tunduvalt lühema ajalooga. Super Duty't tutvustati alles 1998. aastal, I põlvkond sai tootmisküpseks 1999-ndal. Toodeti teda koos 2005. aasta faceliftiga 2007. aastani.
Teine põlvkond on alles verivärske, aastast 2008, ja ka meie tänane orikas on Harley-Davidsoni 105 aasta juubeli (1903-2008) eriväljaandes. Ja ülivõrdes 6,4liitrise V8 diiselmootoriga Supercab.
Super Duty tutvustas oma kuueliitrist Power Stroke V8 diiselmootorit esimest korda alles 2003. aastal. See on igas mõttes eriline mootor ja ükski «super»-eesliide ei ole siin kordagi liiast. Aga tõeliselt vinge on see, et ka täielikult veoautode klassi kuuluv hiiglaslik kastiauto on saanud Harley-Davidsoniga üle vürtsitatud! Suurel orikal on all 20-tollised HD veljed, küljes HD 105 aasta juubeli eriembleemid. Supercab asub ise kõrgel, sinna sisenemiseks on uste all statsionaarne valgustusega trepiaste. Selleks aga, et V8 mootorist pilti teha, on vaja teist Fordi F-seeria kastiautot kõrvale. Õnneks on meil see võimalus. Fotograaf tagurdab F-150 Supercabi ette ja ronib kasti ning alles siis ulatub pilte tegema!
F-250 kast on kaetud pehme kokkurullitava kattega. Tagant servast porte alla lastes saab sellest pealeronimiseks lisaastme välja tõmmata ja püsti käib põhja pealt ka suur kang käsipuuks, et oleks mugavam kasti ronida. Hea näiteks Harley-Davidsoni kokkutulekul lavana kasutada ja tissi-missi konkursil osalejad saaksid kangi otsas koguni postitantsu esitada! Selle auto salongis on aga veel ja veelgi rohkem ruumi! Tagareas võib lahkelt jala üle põlve visata ja kuigi registreerimistunnistuses on lubatud vaid 5 kohta, mahuksid tissi-missi konkursil osalejad siia salongi kõik ära!
HD juubeliväljaande salong on musta ja pruuni nahaga ning väga stiilne ja maitsekas! Ka rool on kahte karva. Suur veok on ootamatult luksuslike lisadega, nagu päris rekka. Esiiste on pooleldi elektriliselt liikuv, samuti sõidab elektriga edasi-tagasi tagumise akna keskosa, ka pedaalide kaugust saab reguleerida. Küljepeeglid on kokkuklapitavad, mäludega ja laiusesse piki relsse sõitvad, juhuks kui taga pikem järelkäru, vagunelamu või suurem laev... Kandevõime on ju 1607 kg.
Sellegi elukaga on siledal maanteel ülimugav kruiisida, roolil on ka püsikiirusehoidja nupud. Künklikul teel tühi auto loobib loomulikult, nagu veoauto ikka, sest tagumiste lehtvedrude «riiul» on suurte koormate jaoks kohandatud. Veojõust on võimalik valida 2x4, 4x4 ja 4x4 low. Maanteel 2x4 variandis liikudes on aga tühja veoki möödasõidud võimalik sooritada põrguliku kiirendusega, nagu mõne võimsama mootoriga väikese sõiduautoga.
Õnneks on mul ka veoautojuhi luba ja see veoauto hakkab mulle F-150'st veel rohkemgi meeldima ning raske südamega viin ta Ameerika Auto esindusse tagasi. Aasta tagasi kruiisisin Kuubal, Elavas Automuuseumis 1958. aasta Chevrolet Impala'tega ja nutsin taga Ameerika autotööstuse kuldaegu - et mis küll on selle tööstusega tänaseks juhtunud, nii igavaks on üldpilt muutunud. Kuid nagu täna selgus - ma polnud läinud piisavalt sügavuti asjasse sisse! Fordi F-seeria Harley-Davidson Edition puistab USA autotööstusele nii kulda kui karda! Halleluuja!