Moekunstnik Aldo Järvsoo: teised moeshowd jälgivad Tallinn Fashion Weeki eeskuju

 (1)
Ehtekunstnik Tanel Veenre ja moekunstnik Aldo Järvsoo
Moekunstnik Aldo JärvsooFoto: Karin Kaljuläte

Moekunstnik Aldo Järvsoo, kelle jaoks on iga-aastal Tallinn Fashion Weekil osalemine vereringe osa, sõnas, et püüab mõelda, kuidas arvuti aeda tõsta, et moeüritust koduses mugavuses paremini jälgida. Paralleelselt tähistab Aldo ka oma elukaaslase Taneli sünnipäeva.

"Praegu on üllatuste tegemine raskendatud nagu kõik asjad. Ma tellisin kingituse nädal aega tagasi ära. Loodan, et täna (eile) tuleb see Smartpostiga kohale," lootis mees.

Aldo Järvsoo ei ole mitte vaid TFW fänn, vaid tegutseb seal loovjuhina. Ta vaatab lava üle, mõtleb visuaale välja jne, aga sel aastal olid loovjuhi ülesanded suuremad. Ta pidi välja mõtlema, kuidas seda üritust üldse korraldada saab.

"Õnneks on moega lihtsam. Me oleme niivõrd visuaalsed nii või naa. Meid on lihtne internetis näidata. See on nagu veebist kontsertide kuulamine, mis on ju ka täiesti aktsepteeritav ja mõnus," ütles ta.

Kui varasematel aastatel on üritusel osalenud 4000-6000 inimest, siis sel aastal saab näha, kuidas inimesed kodudes selle ürituse vastu võtavad ja äkki purustatakse ka vaatajarekordid.

Järvsoo sõnas, et nii mitmedki sponsorid loobusid moeshowd toetamast, aga õnneks jäid mõned alles. Moekunstnik neid nimesid välja öelda ei tahtnud, kuid ütles, et need, kes praegu selja keerasid, need saavad sügisel meiega olla.

"Eks me pidime miinimumeelarvega hakkama saada. Õnneks kõik need moedisainerid, kes pidid osalema, tulid meile ka vastu ja osalevad seal," rääkis mees.

Seotud lood:

Vaatamata mitmetele muutustele ei leia Järvsoo, et midagi oleks halvasti. "Halvasti oleks siis, kui moedisainerid tegelevad pool aastat oma loominguga ja jätavad asjad lihtsalt kappi."

Kõige selle juures on Tallinn Fashion Week ka teatud mõttes revolutsiooniline. Järvsoo sõnas, et nii palju kui tema kuulnud on, siis peaks TFW olema esimene virtuaalne moeshow. Nende järgi peaks joonduma London Fashion Week ja jt. Sügisesed moeshowd toimuvad siis, kas täielikult veebis või vähemalt osaliselt.

Rääkides moe tulevikust usub Aldo Järvsoo, et kunst jääb ellu. "Ka sõdade ajal on nii olnud. Moekunstnikud on justkui mikroettevõtted, kellel on riske parem maandada," usub ta.

Järvsoo leiab, et inimesed igatsevad ja tahavad mingit üritust, millel silm peal hoida, ja Fashion Week pakub selle võimalusel. Ka vaatajatel on võimalus moenädalal osaleda. Nad saavad end kenasti riidesse panna ja pildid TFW'i Instagrami üles laadida, kasutades teemaviidet #tfwfrontrow.