Ammuks see oli, kui nägin esimest korda uue Plymouth Prowleri pilte autokataloogis ja suu vajus ammuli, ning nüüd, ise seda imetegu roolides, näen enda ümber samuti ainult ammuli vajunud suid!

Aga see saab sündida ainult sellisel juhul, kui autotootja annab oma inseneridele vabad käed! Just nii tegi Ameerika Ühendriikides Chrysleri korporatsiooni juhatus, et tütarfirma Plymouth'i nime all loodaks tootmiseks mis nad ise iganes sooviks, üks sõiduk hot rodi või sportsteri stiilis, retrostiilis. Plymouth on (lisaks sellele, et tegu on linnaga Inglismaal, mis asub Plym'i jõe suudmes ehk siis tõlkes Plymi-Jõesuu, ja kaardil on see jõe suu sama ammuli, kui tema nimekaimust hot rodi nägijatel...) Ameerika autofirma, mis tootis autosid aastatel 1928-2001. Prowler oligi Plymouthi lõpu tunnistaja, aasta pärast seda oli ta tootmises veel Chrysleri nime all.
 
Maiuspala kollektsionääridele
Aga 1980ndate lõpus Chrysleri juhtkonnale selline mõte pähe tuli, et kunagisest Ameerika autode kuldajast midagi retrot tänapäeva tuua ja tõepoolest on ime, et Ameerikas niivõrd populaarne hot rod stiil pole massitootmisse kuidagi jõudnud. See on üks sõnaühend, mille päris esialgset tähendust enam keegi õieti selgitada ei mäletagi, kuid selle nime taga on tüüpilised Ameerika autod suurte mootoritega, kihutamaks piki pikki sirgeid suurtel kiirustel. Selleks on autod tehtud võimalikult kergeks, vahel koguni päris ilma mootorikatteta. Ja sellest on arenenud veel mitmeid suundumusi, nagu custom, rat rod jne.
Esimene õrritav vihje Prowlerist ilmus Chrysleri postkaardile 1990. aastal, 1991. aastal sai see juba maketina välja voolitud ja 1993. aasta Detroidi autonäitusel oli ta väljas. Kuna ta arusaadavalt niivõrd palju suid ammuli kiskus, näidati teda 1994. aasta samal näitusel uuesti ja kellelgi ei saanud tema imetlemisest küllalt! Inspiratsiooniallikaks peetakse ka Chrysleri poolt rahastatud disaineri Chip Foose'i üht paljudest hot rodidest - Hemisfear. Samas peavad mõned ka Prowler'it plagiaa-diks... Kuid nõnda on igatahes Ameerika väiketootja ideed jõudnud laia maailma.
#end#
Auto tuli tootmisse 1997. aastal, samas värvitoonis, mis meie tänane iludus, ehk siis purple metallic, alumiiniumraamil, ilma veojõukontrolli ja ABSita, olematu pakiruumiga ja panipaikadeta, 214hobujõulise 3,5liitrise V6 mootoriga. Eks see mootor olegi kõige rohkem kriitikat saanud, sest õige ameeriklane, õige muscle car, õige hot rod on ju ikka V8ga! Esimesel aastal toodeti 457 violetset rodsterit, siis tuli aga aastane hoovõtu paus. V8ni selle hoovõtuga siiski kahjuks ei hüpatudki, anti vaid natuke hobuseid samale litraažile lisaks, ehk siis nüüdsest 253 kokku. Ka meie tänane prooviauto on just selle uue tuleku produkt. 1999. aastaks toodeti veel 1134 seda värvi autot ja siis rohkem enam mitte kunagi. Samas hakkas kohe ka teisi värve lisanduma, igal aastal aina uusi, kuni lõpuni. Kokku toodeti neid imeloomi Plymouthi nime all 8532, Chrysleri nime all viimased poolteist aastat 3170 autot. Seega haruldane on see auto, ja kindlasti juba ammu kollektsionääride meelispala, hoolimata sellest, et siin on omajagu asju, mille kallal saaks korralikult norida ja superstaarisaate esimesest eelvoorust juba nurga taha häbenema saata - aga mina ei nori selle rariteedi puhul mitte millegi kallal ja tunnen vaid kurbust, et pole rohkem autotootjate juhtfiguure, kes oma inseneridele nõnda vabad käed andnud oleks.
 
Pilkupüüdev hiilija
Seni ainult fotodest vaimustununa vajub ikka karp lahti küll, kui siin oma kodumaal ühel ilusal päeval ühe õnneliku Prowleri omaniku garaažiuks üles kerkib! Et ta tagantvaates ikka nii lai on! Ja need rehvid - 295/40! Ja need kaks taevasse väänatud summutiotsa! Piisab selle nägemisest, kui on selge, et su ees on hot rod! Ja kui kaunis on tagatulede kaarjas tasapinnalisus tagumiste poritiibadega! Võimukalt kõrge on see lai ahter, mis siis hakkab kiiljalt, paati meenutavalt ettepoole kitsamaks ja madalamaks ahenema, vastates täpselt auto nimele - Prowler, tõlkes: saaki hiilija. Ja sellises poosis kiskja on eraldi veel selle auto märgiks, seda nii roolil, istmekatetel kui ka miniatuurselt isegi ehtameerikalikult kiiskavate velgede küljes ventiilikorgilgi.
Kui alumiiniumraami saab imetelda ainult auto alt, siis esivedrustus ja roolihoovastik on ka vormelistiilis eraldi asetsevate esirataste juures täiesti avalik. Salong on kitsuke, istmed seevastu suured ja Ameerika autode stiilis sohvalikult pehmed. Sinna see pehmus ka lõpeb, sest vedrustus on meie testiautol võimalikest kõige jäigem - mis sellist sorti masina puhul just selline olema peabki. Kui välisilmes on veidi ootamatud plastmassist esimesed kaitserauad, siis muidu nii kauni ja stiilse armatuurlaua keskse näidikuteploki kõrval mõjub roolil eraldi kronšteinil asetsev pisike tahhomeeter just sellisena, et kohe lipsab suust küsimus omanikule: kas see on ise pandud? Aga ei ole. Kõik on originaal. Kõik. Ja seda enam on asi väärtuslik ja, nagu ma juba ütlesin, ma võin ju mainida asju, mille kallal küünikud saaks norida, kuid mina ei nori. Printsiip on tähtis. Olemus, üldpilt. Üldmulje! Ja see on täiesti kümnesse!
Loomulikult ei saa asfaldile dollarite eest kummi maha jätta, mida saaks manuaalkastiga V8-ga, kuid veojõukontrollita V6 võtab kohalt minnes ikka ketsi vilisema küll ja tegelikult polegi Eesti tingimustes muud vaja - siin, kus kahjuks selline vaimustav autovool nagu hot rod ju tänavapildis täiesti puudub. Pisike hetkevile, ja juba on kõigil teeäärsetel suu ammuli! See on vapustav, kuidas Eesti inimesed reageerivad! Nagu temperamentsed välismaalased! Prowler hiilib ja saab kõik pilgud kätte. Saab eestlastelt maskid maha! Valehäbi kaob ja foori taga oodates tullakse lahtise rodsteri roolijaga lausa vestlema ja KKK - korduma kippuvaid ­küsimusi - hakkab sadama! Mis see on?! Kust see pärit on?! Ega foori taga ei jõuagi vastata...
Jah, see on vaba vaim, mis meieni hõljus. Vaba mõtlemise vaba vaim. Fantaasialend maalt, kus autodega fantaasialennul liigeldakse. Andku selle nägemine meilegi julgust, julgust vaba olla, vabalt mõelda ja unistada! 
 
Plussid: Vapustav väljanägemine, nauding tähelepanukeskmes olemisest.
Miinused: V8 puudumine.