Enne eksamite hooaega tundsin suurt pinget. Selliseid lõpueksameid saab inimene ju sooritada elus vaid korra ning nendest oleneb suuresti ka tema edasine elutee. Niisiis tundsin end närvilisena, sest teadsin, et kohe-kohe on see käes, kuid nüüd kui eesti keele eksam ja inglise keele eksam on seljataga, tunnen, et ei oleks vaja olnud üldse eksamite ja selle keerulise maikuu pärast nii palju muretseda. Inimene muretseb ja närvitseb ikka ette rohkem kui asi üldse väärt on. 

5. mail tuli mul sooritada kirjalik inglise keele eksam. Kirjalik eksam koosnes kolmest osast: kirjutamine, kuulamine ja lugemine. Kirjutamiseosa ei ole mulle kunagi väga istunud. Mind lihtsalt häirib, et ma pean kogu aeg sõnadelimiiti silmas pidama. Kirjutamiseosas oli vaja kirjutada “kaebus kiri”(complaint letter) ühele e-poele ning analüüsiv lühiraport teemal “Mida Eesti õpilased sotsiaalvõrgustikes avalikustavad?”

Esimesel limiidiks 120 sõna ja teisel 200 sõna. Esimese väljakutsega tulin veel kuidagi toime, kuid teisega tekis mul suuri raskusi oma raporti kahesaja sõna sisse ära mahutamisega. Loodetavasti sõnalimiidiga pahuksisse minekut ei karistata väga karmilt, sest minu silmis on ikka kirjutamise osa peamine eesmärk kontrollida, kui hästi oskab õpilane võõrkeelses kirjalikus suhtluses ennast ja oma soove väljendada ja kui hästi ta üleüldse keelt valdab.

Kirjutamiseosale järgnes väike paus, mille vältel sai natuke keha kinnitada. Võrreldes eesti keele eksamiga, kus kuus tundi järjest tuli soojale toidule mõtlemata kirjutada, oli see suur pluss ning eksam oli selles suhtes palju meeldivam. Vahepausil said kõik kiruda, kui totrad on sõnalimiidid ja mõned kurtsid ka, et aega rahulikuks kirjutamiseks jäi napiks.

Peale pausi järgnesid kuulamis- ja lugemisülesanded. Nende kohta ei oska küll midagi halba öelda. Seevastu kiituseks võib ära mainida, et jutud ja tekstid olid isegi üsna huvitavad. 

Suuline eksam leidis meie väikeses koolis aset vaid esimesel kolmel päeval(6-8. mai). Ka suulise eksami pärast sai palju närveeritud, kuid kokkuvõttes oli see üsna lihtne. Suulises hinnati vestlusoskust ning kõikidel õpilastel oli vaja täitsa ka kaks ülesannet — piltide võrdlemine ja monoloog etteantud teemal. Täitsa hea oli oma inglise keelt proovile panna.