Mina arvan, et noortel puudub õpimotivatsioon õpetajate, õpilaste ja hinnete pärast. Olles ise ka õpilane, siis tean, et see on tõsi. Paljudes tundides ei saada õpetajaga läbi ning nii õpetajad kui õpilased suhtuvad teineteisesse halvasti.

Samuti esineb ka noortel omavahel ebameeldivusi. Kindlasti ei ole mingit motivatsiooni koolis käia, kui klassikaaslased suhtuvad õpilasse halvasti ja mõistavad üksteist hukka. Sellega kaasnevad ka koolikiusamised.

Suur probleem võib olla ka, et ei õpita mitte enda jaoks, vaid ainult selleks, et saada head hinnet. Enne kontrolltööd tuubitakse vastused pähe ning mõne päeva pärast on õpitud informatsioon kohe ununenud. Kui tunnis tehakse ülesandeid ning õpetaja ütleb, et ta paneb tehtud töö eest hinde, siis kahtlemata on tunni lõpuks ülesanne kõikidel õpilastel täidetud. Kui õpetaja ütleb, et ei pane hinnet, siis mõeldakse, et pole vaja ka nii palju pingutada ning töö jääb pooleli või üldse tegemata.

Kõige parem oleks, kui õpetajad ei eelistaks üht õpilast teisele ning kohtleksid kõiki võrdselt. Eelistamine rikub õpetaja ning õpilase omavahelist suhet ning noortel kaob tahtmine pingutada. Tundides võiksid õpetaja keskenduda rohkem asjadele, mis õpilasi huvitavad. Kõige parem oleks, kui õpilased saaksid omavahel hästi läbi. Nii oleks noortel suurem tahtmine koolis sõpradega olla ja suurem tahe õppida.