Retro FM hommikuprogrammis rääkis Tiit Pruuli, et reisi lõppeesmärgist jäi väga palju puudu. "Meil oli plaan pärast Antarktikat minna selle sama laevaga üles põhjapoole ja teha sügise hakul ära ka Arktika tuur, teistes jäistes vetes. Aga umbes kolm nädalat tagasi, kui riigid hakkasid oma piire sulgema, saime me aru, et see läheb üsna raskeks. Ja üks kümme päeva tagasi tegime otsuse, et pöörame nii-öelda vasakule ära, ida poole, ja tuleme koju tagasi," rääkis Pruuli.

Laeval "Admiral Bellinghausen" on viis inimest ja neljapäeva õhtul jõuti Panama kanalisse. Jaan Tätte sõnul olla merevesi peegelsile ning kui delfiinid ja kilpkonnad välja jätta, siis ei erine see palju ka jõeveest. Pruuli ütles, et Tätte lugu on väga lõbus ja enamasti tõsi.
Pruuli selgitas, et laev ei ole viimastel päevadel purjetada saanud, kuna tuult ei ole. Kütust üritatakse võimalikult vähe kasutada, sest ei teata, millal seda juurde saab.

Praegu on Panama kanaliga saadud nii palju kokkuleppele, et neil on võimalik mõne päeva pärast sadamasse sisse saada. Millal, seda Pruuli ei osanud öelda. Suurtel laevadel on eesõigus ning viiruse tõttu väikeseid purjekaid üldjuhul sisse ei lasta.

"Mehed maale ei saa, küll aga tuuakse neile kottidega toitu. Neil on ravimeid vaja laeva toimetada. Midagi hullu ei ole, aga eks regulaarseid ravimeid peab üks madrus võtma. Samuti loodame sealt saada ka kütust," ütles Pruuli.

Kolm nädalat tagasi hakkas reis jupp haaval lagunema. Laev oli just jõudnud Põhja-Tšiilisse, kui tulid esimesed teate, et riigid hakkavad kinni minema. Ühte sadamasse jõudes pidid neile uued madrused laevale tulema, aga kasvavas probleemi tõttu otsustati hoopis läbi Ameerika Ühendriikide viimaste lendudega tagasi kodumaale minna.

"Admiral Bellinghausen" suhtles Peruu ja Ecuadori sadamatega, et mingigi lahendus leida. Aga üha enam ja enam hakkasid takistused vastu tulema, sadamad pandi kinni. Pruuli ütles, et kuigi neil oli juulikuuni aega, et Alaskale jõuda, siis otsustati edasiste probleemide vältimiseks reis katki jätta ja tagasi Eestisse tulla.

Tulevikus Arktikasse minemise kohta ei osanud Tiit Pruuli praegu veel midagi lubada. Reis sinna on kallis ja ajamahukas ning praegune reis Antarktikasse võimaldas neil seda soodsamalt teha. Tulevikku vaadates võivad ees oodata hoopis teised, uued ja huvitavamad sihtkohad.

Aastast 2005 on Tiit Pruuli osanik AS-is Go Group. Ja kuna ettevõte tegutseb turismivaldkonnas, siis reisikeelu tõttu ongi see valdkond just kõige enam kannatada saanud.

"Go tegeleb hetkel sellega, et inimesi Eestisse tuua. Sellega oleme ka hakkama saanud. Järgmine asi on ju see et, paljud inimesed on oma lähiaja reisid edasi lükanud või tühistanud, tuleb hallata neid broneeringuid. Uusi tellimusi praegu praktiliselt üldse ei ole," ütles ta.

Pruuli lisas: "Hotellis oli üleeile rõõmus hetk, kui seal oli kaks külastajat. Päev varem oli üks. See annab ka oma pildi ette. Busside tellimused on ka 98% ulatuses tühistatud. Eks see pilt ole väga nukker. Minu kui tööandja roll ongi vaadata praegu, kuidas me oma kollektiividega suudame selle kriisiaja üle elada. Millised on need riigi abipaketid ja kuidas inimestele tagada ära elamine ka siis, kui tööd ei ole."

Tiit Pruuli ütles lõpuks, et laev "Admiral Bellinghausenil" võtab kaks kuud aega, et tagasi kodukamarale Nasva sadamasse jõuda.