Üks neist kujutab Adolf Hitlerit algaja kunstnikuna, teine on tõsieluline linateos, mis tugineb füüreri abi mälestustele, teatas The Guardian.

Kunstilises filmis pealkirjaga “Max” kehastab John Cusack juudi rahvusest Müncheni kunstigalerii omanikku Esimese maailmasõja lõpus, kellest saab noore vihase maalikunstniku Hitleri (Noah Taylor) vaimne isa. Film esilinastus teisipäeval.

Dokumentaalfilm “Blind Spot: Hitler’s Secretary” pakub haruldast pilguheitu diktaatori erasekretäri Traudl Junge märkmetesse. Aastatel 1942-45 füüreri sekretärina töötanud Junge keeldus ligi 60 aastat oma mälestustest rääkimast. Film tugineb intervjuudele, mille mullu 81-aastasena surnud Junge filmitegijatele lõpuks andis.

Menno Meyjesi kirjutatud ja linale toodud “Max” on pälvinud teravat kriitikat Hitlerile inimliku näo andmise pärast. Filmis kujutakse teda sõjaveteranina, kelle nõrkused — hirm, kadedus, üksindus — teevad temast koletise.

Junge meenutusi varjutab kahetsus. Ta ütles, et läks Hitleri juurde tööle 22-aastasena ning mees meeldis talle, ometi saatis too korda nii palju hirmutegusid. Junge kujutab Hitlerit mehena, kes oli eraelus südamlik ja viisakas, mis näitab, et tal oli tegelikult kaks palet.