Pennsylvanita State University ja The University of California teadlased intervjueerisid 4200 Põhja-Carolina keskkooli õpilast uurides nende sotsiaalse elu kohta, vahendab The Frisky. Meeskond kasutas intervjuusid kooli sotsiaalse kaardi loomiseks, mis näitaks, millises punktis õpilane võrreldes oma kaaslastega seisab.

Muutuseid positsioonides jälgiti terve kooliaasta vältel. Professor Bob Farise sõnul võib sotsiaalsel redelil üles pürgimine olla õpilaste jaoks valus kogemus. Mida populaarsemaks õpilased saavad, seda enam satuvad nad sotsiaalsesse "lahingusse". Õpilastel tuli öelda, kes on neid kiusanud ja kelle kallal nad ise norinud on.

Vastupidiselt ootustele olid populaarsed õpilased sagedasemad kiusamise ohvrid. Vaid 4% õpilaste hierarhia tipust olid kiusamisele immuunsed. Mitte nad ainult ei olnud kogenud kiusamist, vaid nad ei norinud ka ise teisi. Põhjus arvatakse olevat selles, et kuna sotsiaalse redeli tipus asetsevatel noortel pole enam kuhugi edasi pürgida, siis on seal asuvad õpilased vähem agressiivsed.