Olen Eesti Maaülikooli tudeng, kevadel lõpetasin bakalaureusekraadi aianduse erialal ning nüüd õpin põllumajandussaaduste tootmist ja turustamist magistris.

Enne päriselt magistriõpingute alustamist, otsustasin minna mujale ringi vaatama ning natukene muid teadmisi ja kogemusi juurde saama. Kevadel sai plaanid ära otsustatud ning nüüd olen Saksamaal väikeses linnas nimega Bingen. Õpin kõrgkoolis nimega University of Applied Sciences Bingen, Erasmuse programmiga "Renewable Resources" (taastuvressursid), mis on keskkonnateemaline programm.

Programmis osaleb 15 noort inimest, grupis on tudengeid Inglismaalt, Türgist, Leedust, Prantsusmaalt, Norrast, Brasiiliast ja mina olen ainukesena Eestist. Seltskond on ülilahe, koos on kihvtid inimesed ja iga päev saab midagi uut ja huvitavat teada erinevate kultuuride kohta.

Saksamaale saabusin septembri alguses ja siis algas ka programm kohe pihta. Meile on korraldatud erinevaid ekskursioone ja oleme külastanud senimaani ka ühte firmat jätkusuutliku põllumajanduse aine raames.

Berliin on räpane, aga huvitav

Iseseisvalt oleme koos teiste erasmuslastega septembris külastanud Berliini ja nüüd nädal aega tagasi käisime Münchenis Oktoberfestil ning külastasime ka Baierimaad.

Kui keegi soovib teada mu isiklikku arvamust Berliini kohta, siis see on selline, et suur linn, suurte majade, suurte rahvamasside, räpaste tänavate ja halva õhuga.

Aga see ei tähenda, et seal tore poleks olnud. Käisin seal koos prantslanna ja kahe leedu poisiga. Linna käisime risti-rästi läbi, sõitsime metroo ja rongidega ning jalutasime niisama. Nägime ära tähtsamad linnavaatamisväärsused, mis olid igal ajal paksult rahvast täis.

Julgelt soovitan Berliinis käies uurida tasuta jalgsiekskursioonide kohta, need on ülihuvitavad ajalootunnid II Maailmasõja kohta. Vähemalt ekskursioon, kuhu meie sattusime, oli kulutatud aega väärt. Ja eks muidu on ka ikka Berliin uudistamist väärt! Soovitan soojalt!

Berliini müür (Foto: Ingrid Taimla)

Lisaks Berliinile käisime ka Potsdami linnas, kus nägime imekauneid parke koos võimsate lossidega. Seal on, mida vaadata ja vähemalt üks päev tuleks sellele linnale pühendada, siis jõuaks ehk suurema osa sealsest kultuuriväärtustest üle vaadata.

Šokeerivalt rahvarohke Oktoberfest

Münchenit külastades käisime samuti tähtsamad turismiobjektid läbi ja nägime teiste huvitavate kohtade seas ka linnas surfamist ning mini-Oktoberfeste, mis olid väga kihvtid. Päris Oktoberfestile jõudes tabas mind kerge kultuurišokk kohutavalt suure inimmassi tõttu. Samas, olles ise käinud laulu- ja tantsupeol, siis rahvamassi saab võrrelda küll. Ainuke vahe on muidugi see, et inimesed laulupeol ei joo.

Oktoberfestil sai nautida head muusikat, värvikirevat lõbustusparki, head õlut ja seltskonda. Sakslased kandsid uhkusega ilusaid rahvarõivaid. Just noored olid need, kes kandsid rahvarõivaid kõige rohkem. Naistel valge särk, millele peale tõmmatud kleit ja põll ning meestel poolpõlve pikkused nahast püksid ning tavaliselt ruuduline särk.

Pärast Oktoberfesti reisisime sügavale Baierimaale, kus vaatasime üle ühe muinasjutulise Neuschwanstein’i lossi Alpi mägede jalamil. No oli ikka oli uhke ehitis mäe otsa ehitatud! Tahaks sinna kunagi kindlasti tagasi minna.