Ühelegi kooliõpilasele poole võõrad need koolitunnid, mis leiavad aset maikuu lõpus. Ilmad on soojad, tahaks õues olla, aga ei saa, sest pead koolis istuma.

Koolis käimise vastu pole mul midagi. Õppimine on üldiselt tore ja arendav, aga mulle ei meeldi see, kui soojade ilmade saabudes on ikka meeletult teha. Siis on kooliaasta lõpp ja keegi nagu enam eriti ei viitsi.

Kusjuures veider on see, et vahetult enne kooliaasta lõppu käib mõttetu pinginühkimine, sest siis on kõik tehtud, aga kohal pead käima. Äkki võiks teha siis mingeid väljasõite või välitunde. Raudselt leiaks soodsaid lahendusi.

Täpselt enne seda pinginühkimisaega on aga mingi meeletu õppekoormus. Kõik õpetajad tahavad äkki teha sada kontrolltööd ja annavad kõiksuguseid ülesandeid. Muidugi ma mõistan, et ega heade ilmade tõttu ei peaks õppekoormus vähenema, aga suurem koormus võiks olla sügisel, kui inimesed on saanud mitu kuud puhata ja on õppimiseks rohkem valmis. Kevadel ollakse tavaliselt aga väsinud ja palju vähem on motivatsiooni.

Mis puutub veel õppekoormusesse, siis meele ajab mõruks, kui kontrolltöödeks on planeeritud arvestuste nädal, aga kõik õpetajad teevad kontrolltööd enne arvestuste nädalat. Nimelt kipuvad nad arvama, et arvestuste nädalal on meil niikuinii meeletult teha ja teeks siis varem ära, et oleks lihtsam. Välja kukub aga ikka nii, et enne arvestuste nädalat on hullumaja ja arvestuste nädala ajal passime niisama tühja.