Kes tellib muusika?
Iga eluterve kontsertürituse A ja O on loomulikult artist ja veelkord artist — vundament, millelt hakkab hargnema kogu edasist protsessi liigendav sündmuste-otsuste ahel. Artistile mõeldes paneme kokku kogu taustsüsteemi ja stsenaariumi, mis arvestab esineja eripära ja hingelaadi ning ka kujutletavat publikuhulka, kes kontserdipäeval pilet näpus (oluline detail!) kohale tuleb.
Unistused ja reaalsus
Elemente ja nüansse, mis selles mitme muutujaga võrrandis mängima hakkavad, on muidugi hulganisti, oluline on aga see, et ideaalstsenaariumid ja reaalsed võimalused kuskil loogilises punktis kokku saaksid. Minu isiklikus ulme- ja fantaasiamaailmas toimiksid näiteks sellised stsenaariumid:
Aga tagasi reaalsuse juurde, kus eksisteerivad piletihinnad, artistide tasud-huvid-ajagraafik ja Exceli-tabelid, mis need väikesed pisiasjad kenasti üheks ühtpidi mõistetavaks arvutustejadaks vormib ja ulmadele-fantaasiatele kiire ja emotsioonitu lõpu teeb.
Klient on kuningas
Loodan, et te ei pane pahaks, kui visandan siinkohal väikese karikatuuri veel ühest eksisteerivast reaalsusest, mis vähemalt minu arvates kõlab palju jaburama ulmena kui eeltoodud unistused — samas on selles absurdis aga reaalsust rohkem kui uskuda tahaks. Lubage esitleda, kavas on šampanjabassein ja topless-ettekandjad, glamuur ja tikuvõileivad, tordist välja hüppav jazz-bänd ja klounid karkudel, tuleneelajad ja Marilyn Monroe teisik, allveeballett ja kaskadöörid, miljoniline ilutulestik ja … khmm … näiteks Kylie Minogue.
Kuna viimasel ajal on aina tihedamini tee minu telefoninumbrini leidnud mitmed elukutselised ürituste gurud, kes parajasti näiteks tordi sisse lahedat jazz-bändi otsivad, siis mõtlen vahel kõhedustundega, et kui nüüd firmadel aina paremini läheb, siis varsti tahetakse korporatiivpeole ju kohaliku show-tantsu trupi asemel ikkagi hoopis Jennifer Lopezi puusa hööritama. Jõukuse kasvades muutuvad soovid aina suuremaks ning mis võikski olla parimaks viisiks, kuidas rahamägede kuhjumise kümnendat aastapäeva tähistada, kui näiteks Madonna firma juhtkonnale „Happy birthday mister president” laulmas. Staar on ju tore toode, mida saab raha eest osta, ta ongi meile kasutamiseks mõeldud, las aga tuleb ja teeb me külalistele nalja ja trikki, raha meil ju on! Klient tellib muusika. Tuleb ilmselt tuttav ette see ilmaelu paikapanev lauseke? Aga noh, Jennifer kohaliku katuseparandusfirma juubelil — miks mitte! Ta on kindlasti huvitatud ja kannab hea meelega ka korraldaja palvel firmasümboolikaga nokamütsi…”
Edasi räägib Helen oma loos kurjakuulutavast telefonihelinast kontserdipäeva hommikul kell viis, ning poolsurnuks räägitud saatkonnahärrast, kes päästis 15 000 Moskva muusikafänni päeva.
Helen Sildna on korraldanud muuhulgas sellised suurüritused nagu Aerosmithi Tallinna ja Riia kontserdid ning Ozzy Ozbourne kontserdid Tallinnas ja Vilniuses sel suvel.
Loe pikemalt suve Muusast!