Kui oluline on Billboardi Dance/club edetabel?

Iga tabel on mingi näitaja ja kindlasti annab see teatavat infot, kui teada, kuidas ja kes seda kokku paneb. Billboardi tabelid on väga kuulsad ja suurepärased indikaatorid loo/artisti/albumi edu ennustamiseks. Seda dance/club charti pannakse aga kokku osade klubide ja Dj-de playlistide toel, nii et mingitest müüginumbritest siin rääkida ei saa. Personaalselt tekitavad ka need lugude positsioonide juures olevad tärnid väikest segadust - tärnid on lugude taga, mis on saanud nädala jooksul kõige enam airplayd. Kerli on nüüd tõusnud juba 6. positsioonile ja ilmselt ongi pop, kuna tal tärn olemas. Hannahil tärni pole, millest võib eeldada, et on tabelisse sattunud muudmoodi - mõne nn tastemakeri survel või managemendi hea töö tulemusel. Nii et seda ma tõesti ei tea, kui subjektiive või objektiivne see tabel on. Aga suurepärane saavutus ikkagi mõlema tüdruku poolt.

Kas selles edetabelis esikümnes olemine näitab seda, et eesti tüdrukud on viimaks ometi Ameerika mandril läbi löönud?

Kerli suhtes on küll suured ootused ja lootused. Uus tulija ta Ameerikas kindlasti enam ei ole, sest juba oma debüütalbumiga "Love Is Dead" jõudis ta tegelikult esimese eestlasena Billboardi 200 tabelis 126. kohale. See tabel tugineb konkreetsetel müükidel ja Kerli esimest albumit müüdi ainuüksi USAs 100 000 koopiat. Loodetavasti tuleb suurem läbilöök teise albumiga. Hannahi kohta ma kommenteerida ei oska. Ootame mõelema albumid ära ja vaatame reaalseid müüke.

Oskad Sa hinnata, kui palju teatakse maailmas Kerli muusikat ja kui  palju Hannah' oma?

Minu teda Hannah ühegi rahvusvahelise albumiga maha saanud, nii et julgen arvata, et Kerli on populaarsem. Nagu enne juba mainisin, siis Kerlil läks esimese albumiga USAs väga hästi, Euroops saatis edu Saksamaal, Itaalias, näiteks Shveitsis oli ta nädalaid albumimüügi esikümnes. Suurt edu tõi Kerlile ka koostöö Tim Burtoniga - Alice Imedamaa-teemaliste lugude kogumikul oli Kerli ainukese artistina esindatud kahe looga - Tim Burtoni personaalselt tellitud "Tea Party" ja duett Tokio Hoteliga Stranger.

Kui ma ise artiste hindan või infot otsin, siis meeldib mulle käia www.allmusic.com lehel. Ilmselt profiilid räägivad enda eest - biograafiaga Kerli vs biograafiata Hannah 93. aasta albumiga "Sturm der Gefüle".

Lood lugudeks ja tabelid tabeliteks, muusikatööstuses hinnatakse ikkagi reaalseid müüginumbreid.

Kes on sinu arvatest Eesti muusikud, kellel on potentsiaali maailmas läbilöömiseks?

Eks ikka tasub vaadata kohalikke Universali artiste, usume, et neil on potentsiaali :). Metsatöll on oma zhanris suurepärane näide - müüa maailmas eestikeelset albumit rohkem kui kodumaal - ilmselt sellise saavutusega ei saa Eestis nii pea keegi uhkustada. Lisaks juurde veel edukad tuurid Euroopas, Kanadas...

Ning ilmselt viimase aja kõige andekam eestlane on Malcolm Lincolni projekti taga seisev Robin Juhkental. Harva tuleb ette muusikamaailmas pakette, kus on kõik olemas - suurepärased vokaalsed võimed, laulukirjutamise oskus ja lavaline karisma. Robinil on samasugune hääleulatus kui Mikal ja võib raskusteta ette võtta kogu keerulise Queeni repertuaari - ühtegi teist kohalikku meesartisti, kes midagi sellist suudaks, ma nimetada ei oska.