SISUKAS VAHEAEG | Kuidas kodus olles koolivaheajast maksimumi võtta?


SISUKAS VAHEAEG | Kuidas kodus olles koolivaheajast maksimumi võtta?

Kuigi eriolukord ei lase kevadist koolivaheaega tavapäraselt nautida, on loodud hulganisti alternatiivne, kuidas puhkust võimalikult põnevaks ja mitmekülgseks teha. Toome teieni mõned näited, milliest inspireeritult on võimalik oma vaheaega sisukamaks luua.

Meisterda, loe ja liigu koos Tallinna Keskraamatukoguga

Tallinna Keskraamatukogu on teinud hulganisti erinevaid videoid noorematele õpilastele, kellel on huvi meisterdamise vastu. Lisaks leidub raamatukogu Youtube’i leheküljelt hulganisti videoklippe, kus raamatukogutöötajad loevad erinevaid teoseid ette või hoopis kutsuvad üheskoos liigutama. Tegevusi leidub igatahes palju!

Virtuaalsed näitused pakuvad palju avastamist

Ka erinevad muuseumid üle Eesti on kolinud tavapärasest näitusesaalist üle virtuaalruumi.

Näiteks Eesti Loodusmuuseum pakub kõigile võimalust uurida salapäraseid soid, rikkalikku metsa- ja mereelustikku ning miljonite aastate tagust geoloogilist ajalugu. Virtuaaltuuril on võimalik ringi käia seitsmes erinevas teemaruumis, millest üks on põnevam kui teine - avastamist jagub igatahes tundideks.

Lisaks on Eesti Kunstimuuseum loonud virtuaalmuuseumi, et inimesed saaksid olla kursis näituste ja muude materjalidega ka kodust lahkumata. Pikemat ülevaadet erinevatest virtuaalnäitustest on võimalik vaadata Kultuuriministeeriumi koduleheküljelt.

Digisilla kaudu on võimalik külastada ka tunduvalt kaugemal asuvaid muuseume. Oma virtuaaluksed on külastajale avanud nii Briti muuseum Londonis kui ka Van Gogh’i muuseum Hollandis.

Keeled selgeks ja hiljem reisile!

Kuigi hetkel saame reisimisest ainult unistada, on suurepärane aeg õppida selgeks mõni täiesti uus keel või siis hoopis lihvida olemasolevat oskust. Üheks heaks toeks selle juures on Speakly keeleäpp, mille abil on võimalik õppida nii inglise, saksa, vene, itaalia, hispaania, prantsuse keelt. Speakly kasutab kolmesammulist süsteemi, et õppija omandaks hea suhtlustaseme. Esimene samm: õpid sõnu; teine samm: kirjutad ja räägid; kolmandaks sammuks on eluliste olukordade harjutamine. Keeleõppeprogrammis kasutatakse spetsiaalseid mälutehnikaid, et uus info hästi meelde jääks. Programm saab ise aru, milliseid sõnu peab kasutaja rohkem harjutama ja millal on parim aeg nende kordamiseks.

Liigu väljas ja kuula taskuhäälinguid!

Selleks, et arvuti ja nutitelefoni ekraanid ei väsitaks liialt silmi, tasub iga päev ka värskes õhus liikuda. Liikumisel on üheks heaks ajaveetmise võimaluseks taskuhäälingute ehk podcastide kuulamine. Erinevaid podcaste pakuvad meie kõigi jaoks tuntud Spotify, samuti Androidi ja Apple’i enda rakendused. Lisaks pakub väärt aruteluringe ka Arvamusfestivali podcastid ja kellel on soov enda muusika playliste uuendada, pakub omapoolset tuge Tallinn Music Week kevadiste parimate paladega.

Kui asud kõndima ja audioraamatuid kuulama, ära unusta Telia Active’i tööle panna! Sellega on võimalik Sul võimalik oma sammud panna internetti teenima – kuidas täpsemalt, vaata siit.

Siinkohal tuletame meelde, et kellel on kohustus püsida kodus, ei tohi puutuda kokku teiste inimestega. Avalikes kohtades ja siseruumides (välja arvatud kodus) tuleb hoida teiste inimestega vähemalt 2 meetrit vahet. Õues sporti tehes ja kiiresti liikudes on soovitav hoida veelgi suuremat distantsi.

Tartu Ülikooli teaduskool kutsub kõiki koolinoori osalema videokonkursil

Tartu Ülikooli teaduskoolil 55. tegutsemisaasta väärikaks tähistamiseks on välja kuulutatud videokonkurss, mille eesmärk on kutsuda 1.-12. klassi õpilasi teaduskooli sünnipäevast osa saama ning anda neile võimalus loometööks.

Videokonkursi võitja selgub 1. juunil rahvahääletuse teel. Peaauhinnaks on 1000 eurot. Eriauhinnad panevad välja SEB, Telia ja Swedbank.

Loe konkursi kohta lähemalt siit.

Orienteerume nutimaailmas nutikamalt!

Kübermaailmas tasub tegutseda nutikalt nii vaheajal kui ka õpingute perioodil. Lisaks on kasulik mõelda sellele, kuidas turvaliselt internetis liikuda ning millisel moel pärast vaheaega enda õppetööd korraldada, et tehnoloogiast oleks rohkem kasu kui kahju. Jagame teiega mõningaid näpunäiteid, kuidas seda teha: