Tegijad selgitavad: kuidas kodumaa konnatiigis on suudetud mitu kuud maskisaate saladust hoida?
Maskis laulja fenomen peitub saladuses ja paljude kõige suurem hirm saate alustades oli, et ei suudeta saladust hoida ning osalejate isikud tulevad välja. Tänaseks on see hirm kadunud! Jäänud on kaks põhisaadet ja seni on veel nelja järelejäänud osalise isik teada ainult väga vähestele. Uurisime tootmisfirmalt Ruut, kuidas see kõik õnnestunud on, arvestades, et Eesti suuruses riigis on saladused kerged välja tulema ja kiired levima, nii et need polegi enam saladused.
Tänasel uudistevaesel ajal on maskisaade saanud Eesti vaadatuimaks telesaateks ja uus formaat on vaatajate poolt hästi vastu võetud, mida kinnitab nii Emori teleautitooriumi uuring kui TV3 programmijuht. "Hea meel on teada anda, et peale finaali on meil kavas ka mõned erisaated, kus paljastame veidi rohkem saatega seotud saladusi, kui see täna on võimalik," on TV3 programmijuht Raimo Kummer rõõmus, et 3. mai finaaliga veel põnevus otsa ei saa.
Kroonika palus aga viimase kahe stuudiosaate eel vastuseid "Maskis laulja” saate produtsentidelt Triin Luhatsilt ja Kaupo Karelsonilt.
Millised erinevad meetmed on kasutusel, et detektiivid ja osalised teineteist ei näeks?
Detektiivid ja osalejad kohtuvad omavahel vaid stuudios ja ainult neil hetkedel, mil kui osaleja viibib laval oma etteastet tegemas.
Detektiivid istuvad stuudio teises otsas oma laua taga. Osaleja viibib laval täpselt selle aja, mida ka televaataaja teda laval näeb. Seejärel liigub osaleja tagasi oma niinimetatud “turvaruumi”.
Muuseas, ka saatejuht Mart Sander, kes laval olles viibib ju osalejatele kõige lähemal, ei tea tõesti, kes on maskide all.
Mitu inimest Eestis teab, kes need osalised on, kes seni paljastatud veel pole?
Veidi rohkem kui on ühel käel ja veidi vähem kui on kahel käel sõrmi.
Kuidas tagati saate esimestel salvestustel, et saatepublik ei näeks paljastumas osalist ja ei filmiks-salvestaks salajagi?
Esimesed kaks saadet jõudsime tõesti salvestada stuudiopublikuga.
Kõik inimesed, nii publik kui telekanali esindajad, kui ka saatetiimi liikmed allkirjastavad stuudiosse sisenemisel vastava lepingu.
Mobiiltelefonide kaameratele paigaldatakse vastavad erikleebised, mida hiljem kõikidel stuudiost väljujatel kontrollitakse.
Ka jälgib kohapeal kogu salvestust vastav turvameeskond.
Publik istub stuudios nagu teatriski, kogu “etenduse” aja oma kohtadel. Nendega koos on stuudios nii-öelda parteris ka neli detektiivi. Publik näeb seega osalejaid, samamoodi nagu detektiivdki, ainult laval esinemas. Saatepubliku jaoks lõpeb salvestus kohapeal hetkel, mil saatest lahkuv osaleja peaks maski eemaldama. Maski eemaldamise osa filmitakse ainult väga valitud silmade ees.
Kuidas tagate selle, et koroonapiirangute tõttu hääletav kodune testgrupp ei poetaks ka midagi enne saate eetrit sel korral nähtava kohta?
Oleme neil palunud seda mitte teha ja tegemist on inimestega, keda saame usaldada.
Kui palju teil, saate tegijatel tuleb hämada sõpradele-tuttavatele kui küsitakse kas see on see või too?
Sõbrad-tuttavad-pereliikmed teavad üsna hästi, et selline ongi meie töö iseloom, saladuse hoidmisel on siin saate juures pea olulisim roll ja midagi nii-öelda "välja pinnida” ei õnnestuks nii-ehk-nii kuidagimoodi. Ja pigem on neil endil huvitav vaadata saadet ning arvata-nuputada, kes võiksid maskide taga olla.
Kui suur on meeskond ja kuidas see aina muutunud tingimustes vähenenud ja muutunud on, et saade jõuaks vaatajateni ikka planeeritud kujul?
Kui tavatingimustes oleks sellise saate tiimis kuni sadakond inimest (sõltuvalt konkreetse salvestuse produktsiooni keerukusastmest), siis praeguses olukorras saame hakkama kuni 50 inimesega. Siia hulka kuuluvad nii osalejad, detektiivid, saatejuht, kui ka eel- ja järeltootmises osalevad inimesed.
Millised on täna suurimad väljakutsed salvestustel olnud? Osaliste varjamine või hoopis eriolukorra nõuete täitmine?
See saade on omal moel väljakutseid pakkunud tootmisprotsessi algusest peale.
On selleks siis fantastiliste maskide ja kostüümide ehitamine väga-väga piiratud aja raames; või tõenäoliselt kõige äärmuslikumate turvameetmete kasutusvajadus Eesti teleajaloos; või siis eriolukorra tõttu kogu tiimile vajalike ja piisavate kaitsevahendite tagamine ning kogu tootmisprotsessi ümber kohaldamine - ja seda kohati lausa mitu korda päevas, vastavalt olukorra muutumisele.
Kuidas teevad artistid lauluproove ja liikumisproove? Kas läbimängud toimuvad ka osalistele maskides tantsijatega kokkuharjutamiseks täna? Või kui üle veebi, siis kas ka maskis?
Väga täpselt seda protsessi me turvakaalutlustel lahti seletada ei tahaks.
Niipalju aga kommentaariks, et seoses eriolukorraga kolisid lauluproovid täies mahus veebi.
Tantsuproovides ei kohtunud tantsijad osalejatega ka enne eriolukorra välja kuulutamist. Esimene kohtumine osalejaga oli ka neil alles salvestuspäevadel ja laval, konkreetse etteaste läbimängus. Osaleja ise on selleks hetkeks juba oma tegelaskuju kostüümis-maskis ning ta ei “räägi häälega” siis mitte kellegagi.
Milline saab välja nägema maskisaate finaal? Oli see algusest peale plaanitud salvestusena või olnuks ideaalis otsesaade kuskil saalis?
Maskisaate finaal oli planeeritud stuudiosalvestusena, selles osas muutust pole. Samas tahame kindlasti rõhutada, et saate võitja valivad välja televaatajad – oleme selle just nii tehniliselt lahendanud. Ehk siis - saate võitja selgub suures finaalis pühapäeval, 3. mail televaatajate hääletuse tulemusena.
Muidugi oleks olnud tore ka maskisaate, nagu teistegi suursaadete, finaali teha kohapealse publikuga, kuid praegune visuaalne lahendus mõjub väga hästi. Vahel kui televiisoris satud mõnda varasemat rahvarohket kontserti nägema, siis tihedalt pakitud inimesed tekitavad hoopis võõristustunde.